2016 metai ryšių su visuomene rinkai tapo lūžio metais

Ryšių su visuomene agentūrų asociacijai (RSVA) priklausančių bendrovių tiesioginės pajamos 2016 –aisiais išliko stabilios. Pernai, kaip ir 2015 metais,  rinkos dalyviai uždirbo 6,2 mln. Eur. Tiesioginės rinkos pajamos („income fee“), kurios gaunamos iš bendrų pajamų minusavus trečiųjų šalių išlaidas.

Tiesa, 2016-aisiais kiek sumažėjo pardavimo pajamos –  2016 metais jos siekė 11,5 mln. eurų, t.y. 13 proc. mažiau nei 2015 metais.

Preliminariais skaičiavimais, remiantis www.rekvizitai.lt svetainės duomenimis, RSVA narės užima apie 75% visos ryšių su visuomene rinkos.

„Praėjusieji ir šie metai ryšių su visuomene rinkai tapo tam tikrais lūžio metais – agentūros atsiliepia į smarkiai besikečiančius rinkos poreikius. Skirtingų komunikacijos disciplinų integracija, paslaugų portfelio pokyčiai, naujų kompetencijų poreikis, konkurencija su kitų sričių komunikacijos agentūromis, veiklos efektyvumo didinimas – visa tai lėmė gana didelius pasikeitimus agentūrų darbe, pajamų struktūroje ir veiklos strategijose. Net sumažėjus bendrajai apyvartai 13 proc., tiesioginės rinkos pajamos išliko stabilios, o tai reiškia, kad rinka sugeba dirbti efektyviau“, – sakė RSVA Tarybos pirmininkė Romualda Stonkutė.

Anot jos, ryšių su visuomene verslo laukia dideli pokyčiai, kurie vyksta visame pasaulyje, ir Lietuva – ne išimtis. Augantis interdiscipliniškumo poreikis skatina rinką iš esmės peržiūrėti savo turimas kompetencijas, personalą, konkurencinę aplinką ir kartu ugdyti klientų kompetencijas. Ryšių su visuomene agentūros privalo rinkai pasiūlyti sudėtingesnius, kompleksinius komunikacijos projektus, tokiu būdu integruodamos reklamos, socialinių tinklų, žiniasklaidos ir kitų komunikacijos sričių priemones.

2016 metais RSVA toliau tęsė penkių ženklų profesinės veiklos ir paslaugų teikimo standarto diegimo darbus – agentūros gavo sertifikatus už savo praėjusių metų veiklą ir rezultatus. Reikalavimus atitinkančios ir nepriklausomų auditorių įvertintos įmonės turi teisę naudoti atitinkamus standartus žyminčius ženklus. Šis Standartas leidžia rinkai įvertinti, kurios ryšių su visuomene agentūros laikosi visuotinai patvirtintos geriausios veiklos praktikos.

Comments are closed.